Μερικές φορές τα πιο μικρά πράγματα μπορούν να χαλάσουν μία ολόκληρη βόλτα ή έναν ολόκληρο αγώνα. Μπορεί να είσαι στη μέση της βόλτας και να προσπαθείς να θυμηθείς αν έκλεισες την πόρτα του γκαράζ φεύγοντας. Ή να είσαι στη μέση της προπόνησης και να συνειδητοποιήσεις ότι τα λάστιχά σου έχουν πίεση 40 psi. Κάποιοι μικροί έλεγχοι πριν ξεκινήσεις, ειδικά όταν γίνονται ρουτίνα μπορεί να σε βοηθήσουν να μειώσεις αυτές τις αστοχίες και να έχεις μια πιο ασφαλή και ευχάριστη εμπειρία οδήγησης.
Συχνά, όταν ακούμε λίστα το μυαλό μας πηγαίνει στην πίεση των ελαστικών, τη στάθμη του λαδιού, το πόσο σφιχτή είναι η αλυσίδα, και άλλες τέτοιες διαδικάσίες. Αυτό που είναι σημαντικό από την πλευρά του οδηγού είναι να μην φτάσεις στη μέση μιας διαδρομής για να θυμηθείς ότι έχεις ξεχάσει κάτι και αυτό να σου αποσπάσει την προσοχή από την οδήγηση.
Είναι πολύ βοηθητικό να δώσεις σε αυτούς τους ελέγχους τη μορφή ρουτίνας και να τους εκτελείς σαν άσκηση. Στην πίστα η ρουτίνα αυτή περιλαμβάνει: έλεγχο της πίεσης των ελαστικών κάθε φορά που βγάζεις τις κουβέρτες, έλεγχο στη στάθμη των λαδιών και του πόσο σφιχτή είναι η αλυσίδα κάθε φορά που βάζεις κουβέρτες. Μπορείς επίσης να βάλεις μέσα σε αυτή τη διαδικασία και άλλους ελέγχους όπως τα τακάκια πριν βάλεις τις κουβέρτες και τα ρουλεμάν των τροχών κάθε φορά που αλλάζεις λάστιχα.
Για τους καθημερινούς οδηγούς εκτός αγώνων αυτοί οι έλεγχοι απαιτούν κάποια δημιουργικότητα. Κάποιους από αυτούς μπορεί να θέλεις να τους κάνεις πριν από κάθε βόλτα, όπως τη στάθμη λαδιών και την πίεση των ελαστικών. Κάποιοι μπορεί να συνδυάζονται με κάτι άλλο, για παράδειγμα ο έλεγχος της αλυσίδας μπορεί να γίνεται κάθε φορά που γεμίζεις το ρεζερβουάρ. Ένα πράγμα που παραλείπουν συνέχεια οι μοτοσυκλετιστές είναι να ελέγχουν τις λάμπες στα φώτα πορείας, φρένου και στα φλας πριν από κάθε βόλτα. Ο σκοπός όλων είναι ένας: όταν οδηγείς πρέπει να είσαι συγκεντρωμένος μόνο στην οδήγηση.
Η λίστα με τα πράγματα που έχεις να τσεκάρεις θα μπορούσε επίσης να περιλαμβάνει και τον εξοπλισμό που φοράς. Για κάποιους αναβάτες, παίζει πολύ μεγάλο ρόλο ο τρόπος που τακτοποιούν τα πράγματά τους. Το προστατευτικό πλάτης στο κάθισμα του αυτοκινήτου, τα γάντια από πάνω, κράνος στα δεξιά, οι ωτοασπίδες στους μπροστινούς αεραγωγούς, μπότες και στολή στο τρέηλερ. Για άλλους παίζει ρόλο η χρονική σειρά που ντύνονται. Πρώτα το δεξί πόδι, το αριστερό, οι ωτοασπίδες, το δεξί γάντι, το αριστερό, το κράνος. Λίγο ακραίο αλλά το να τηρείς τη ρουτίνα διαβεβαιώνει ότι όλα είναι στη θέση τους. Πρέπει να βρεις τη διαδικασία που σου ταιριάζει καλύτερα για να είσαι σίγουρος ότι δεν θα ξεχάσεις κάτι που θα σου καταστρέψει την ημέρα.
Με τις σωστές ρουτίνες, κάθε φορά που καβαλάς την μοτοσυκλέτα σου μπορείς να αισθάνεσαι βέβαιος ότι δεν θα αντιμετωπίσεις δυσάρεστες εκπλήξεις. Υπάρχει όμως κάτι τελευταίο που πρέπει να τσεκάρεις: Είσαι έτοιμος να οδηγήσεις; Δηλαδή μήπως υπάρχει κάτι που σε ενοχλεί, μια κακή μέρα στη δουλειά για παράδειγμα ή ένας τσακωμός με κάποιον που θα μπορούσε να αποσπάσει την προσοχή σου από την οδήγηση;
Σε οποιαδήποτε περίπτωση πρέπει να κάνεις ό,τι είναι απαραίτητο για να αδειάσεις το μυαλό σου πριν οδηγήσεις. Πολλοί οδηγοί αγώνων απομονώνονται λίγο πριν τον αγώνα ακούγοντας μουσική.
Κάποιοι άλλοι οδηγοί έχουν τόσο αυστηρές ρουτίνες στον έλεγχο που φτάνουν στα όρια της δεισιδαιμονίας, χωρίς αυτό να είναι απαραίτητα λάθος. Αυτά τα λίγα λεπτά πριν από κάθε βόλτα αξίζουν τον κόπο, αν αυτό σας βοηθά να οδηγείτε καλύτερα και ασφαλέστερα.