Έφτασες λοιπόν στη Moto3. Μπράβο! Αυτό και μόνο σε κάνει έναν από τους πιο ταλαντούχους αναβάτες μοτοσυκλέτας στον πλανήτη. Νομίζεις πως τις πιο δύσκολες μάχες τις έχεις αφήσει πίσω σου. Λάθος. Το πόδι σου βρίσκεται στο χαμηλότερο σκαλί της σκάλας του MotoGP. Μια σκάλα που είναι ετοιμόρροπη, γλυστράει από το γράσο και έχει σπασμένα σκαλοπάτια. Πριν ξεκινήσεις την περιπέτεια που λέγεται MotoGP, μερικές συμβουλές από έναν άνθρωπο που βρέθηκε στα paddocks αρκετά για να γκρεμιστούν οι αυταπάτες του.
1. Δεν πας πουθενά μόνο με το ταλέντο.
Το γεγονός ότι έχεις φτάσει μέχρι εδώ, σημαίνει ότι το ταλέντο σου δεν αμφισβητείται. Για να φτάσεις μέχρι εδώ, κέρδισες τα άλλα παιδιά της ηλικίας σου απλά με το να είσαι καλύτερος οδηγός μοτοσυκλέτας από αυτά. Αυτό είναι ένα εντυπωσιακό επίτευγμα. Το πρόβλημα είναι ότι εδώ που έφτασες, είναι γεμάτος ο χώρος με παιδιά που έκαναν το ίδιο. Αναδείχτηκαν από το ίδιο σύστημα, κέρδισαν τα ίδια παιδιά, το κεφάλι τους και οι ώμοι τους ήταν μπροστά από τους συνομήλικούς τους.
Είναι τουλάχιστον τόσο καλοί όσο εσύ, και μερικοί από αυτούς έχουν κανα δυο χρόνια παραπάνω εμπειρίας από σένα. Το να μπεις στα paddocks του GP είναι 90% ταλέντο. Από δω και πέρα όμως δεν μπορείς να στηρίζεσαι σε αυτό.
Πώς κερδίζεις έναν αναβάτη που είναι τόσο ταλαντούχος όσο εσύ; Δουλεύεις με τις λεπτομέρειες που κάνουν τη διαφορά. Εστίασε στην προετοιμασία και όχι στο ταλέντο, για να είσαι σε καλύτερη φυσική κατάσταση και πιο δυνατός από τους αναβάτες που συναγωνίζεσαι.
Όσο καλύτερη φυσική κατάσταση έχεις, τόσο αργότερα κουράζεσαι. Όσο αργότερα κουράζεσαι τόσο συγκεντρώνεσαι για περισσότερη ώρα στον αγώνα. Πρέπει να είσαι ικανός να διατηρείς το σώμα σου στο αναερόβιο κατώφλι για 45 λεπτά. Αν δεν μπορείς να το κάνεις αυτό, τότε ένας αθλητής με το ίδιο ταλέντο αλλά καλύτερη φυσική κατάσταση θα σε περάσει στους 5 τελευταίους γύρους.
Η καλή φυσική κατάσταση και το ταλέντο είναι μια καλή βάση αλλά και πάλι δεν είναι αρκετά. Τα δύο τελευταία κομμάτια του παζλ είναι τα πιο σημαντικά. Η εξυπνάδα και η συμπεριφορά κάνει τη διαφορά ανάμεσα σε έναν ανταγωνιστικό αναβάτη και σε έναν αναβάτη που μπορεί να νικήσει.
Όταν λέμε εξυπνάδα δεν εννοούμε απλά το IQ. Είναι η επίγνωση του τι ξέρεις, του τι δεν ξέρεις, και του τι χρειάζεται να ξέρεις. Σημαίνει κατανόηση του ρόλου σου και πώς μπορείς να χρησιμοποιήσεις τον εαυτό σου στο να νικήσεις.
Σημαίνει το είσαι ικανός να αναλύεις τι αισθάνεσαι πάνω στη μοτοσυκλέτα, να δώσεις προτεραιότητα στο πιο σημαντικό και να το επικοινωνήσεις όσο το δυνατόν σαφέστερα. Σημαίνει ότι πρέπει να αποφασίσεις αν το πρόβλημα σου είναι η έλλειψη πρόσφυσης στη στροφή ή το κακό φρενάρισμα και να το πεις στο μηχανικό σου.
Κι έτσι ερχόμαστε στο θέμα συμπεριφορά. Πάρε τους ανθρώπους που δουλεύουν στην ομάδα σου με το μέρος σου και θα κάνουν κάτι παραπάνω για να σε βοηθήσουν να κερδίσεις. Φυσικά θα θυμώσεις μαζί τους όταν κάνουν λάθη και όταν δεν έχεις το αποτέλεσμα που θέλεις. Το να τους φωνάζεις όμως δεν θα σε κάνει πιο γρήγορο. Χρησιμοποίησε το θυμό σου όταν έχει αξία, όταν θα φέρει αποτέλεσμα, αλλά εστίασε σε αυτό που πραγματικά είναι σημαντικό. Θες να νικήσεις; Θα χρειαστείς τη βοήθεια των ανθρώπων γύρω σου.
2. Θα χρειαστείς έναν manager αλλά πρόσεχε τα κοράκια.
Το ότι βρίσκεσαι σε αυτό το σημείο, το οφείλεις στη σκληρή δουλειά των γονιών σου ή σε κάποιο φίλο της οικογένειάς σου. Στην πορεία έμαθαν πολλά για τις συμφωνίες με ομάδες και τον τρόπο που λειτουργεί η επιχείρηση γύρω από τους αγώνες μοτοσυκλέτας. Θα θέλουν να κάνουν το επόμενο βήμα μαζί σου και να σε βοηθήσουν στην πορεία σου. Δεν θα μπορούν βέβαια να σου δώσουν τη βοήθεια που χρειάζεσαι στο motoGP. Τα paddocks του motoGP είναι ένα χωριό και όπως σε όλα τα χωριά υπάρχει ένας ιστός σχέσεων και ένα δίκτυο εμπιστοσύνης.
Σε αντίθεση όμως με τα περισσότερα χωριά, το MotoGP βλέπει μια πληθώρα νέων προσώπων κάθε χρόνο. Οι περισσότεροι κάθονται για μια ή δύο σεζόν. Πολλοί λίγοι από τους νεοεισερχόμενους συνεχίζουν για τρίτο ή τέταρτο χρόνο.
Αν θέλεις να κάτσεις στα paddocks χρειάζεσαι έναν της “παλιάς φρουράς”, έναν από τα παλιά μέλη του χωριού για να ενδιαφερθεί για τα συμφέροντά σου.
Οι managers που έχουν βρεθεί στο MotoGP για μεγάλο διάστημα, γνωρίζουν τις ομάδες, γνωρίζουν τους managers των ομάδων και πιο σημαντικό έχουν ένα δίκτυο χορηγών που μπορούν να καλέσουν για υποστήριξη.
Ο μάνατζερ εκτός του χώρου ίσως μπορέσει να κάνει μια πολύ καλή συμφωνία με μια ομάδα. Αυτό που δεν θα μπορέσει να κάνει είναι να ξεκαθαρίσει τη χορηγία για το κράνος και τη στολή σας, την χορηγία του ενεργειακού ποτού και άλλα μικρότερα αυτοκόλλητα που θα γεμίσουν τη στολή σας και θα κάνουν τη διαφορά του να έχεις μια σταθερή οικονομική υποστήριξη από το να προσπαθείς να επιβιώσεις.
Μια προειδοποίηση εδώ. Οι περισσότεροι από τους managers που θα συναντήσεις θα είναι βαμπίρ που θα θέλουν να σου πιουν το αίμα. Θα σε βάλουν να υπογράψεις συμφωνίες που το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων θα πηγαίνει σε αυτούς αλλά και οι οποίες θα μπορούσαν να θέσουν σε κίνδυνο το αγωνιστικό σου μέλλον για πάντα.
Για πάρα πολλούς από αυτούς που παίζουν το ρόλο του manager, αυτό είναι ένας εύκολος τρόπος να βγάλουν χρήματα πάνω στην πλάτη του ταλαντούχου αθλητή.
Το πρόβλημα που έχεις να λύσεις είναι να διακρίνεις τον καλό τον κακό και …τον άσχημο. Το πώς θα το κάνεις είναι το πιο δύσκολο πράγμα και δυστυχώς δεν μπορώ να σε βοηθήσω σε αυτό. Πρόσεχε τις μεγάλες υποσχέσεις και πάντα ρώτα τον εαυτό σου τι ελπίζει να κερδίσει ο manager όταν σου κάνει μια προσφορά. Μίλα με άλλους αθλητές και δώσε ιδιαίτερη προσοχή στις ιστορίες τρόμου που θα ακούσεις. Αυτές είναι η πιο σημαντική πηγή σου να μάθεις την αλήθεια.
3. Ξέχνα τον μπαμπά σου (ή τη μαμά σου)
Ναι, οι γονείς σου είναι ό,τι πιο σημαντικό έχεις στη ζωή σου. Ναι, η σκληρή τους δουλειά και οι θυσίες τους είναι αυτά που σε έχουν φέρει μέχρι εδώ. Ήρθε η ώρα να τους ξεχάσεις.
Το motoGP είναι γεμάτο ανθρώπους που έχουν πολύ μεγαλύτερη εμπειρία σε οποιονδήποτε τομέα της μοτοσυκλέτας από τους γονείς σου ακόμα και αν αυτοί υπήρξαν πρώην αγωνιζόμενοι.
Η μητέρα σου και ο πατέρας σου δεν μπορούν να σε μανατζάρουν, δεν μπορούν να σε βοηθήσουν να στήσεις τη μοτοσυκλέτα σου, δεν μπορούν να δώσουν κίνητρο στην ομάδα σου, δεν μπορούν να σε βοηθήσουν να διαχειριστείς τον εαυτό σου μέσα στην πίστα. Οποιοδήποτε ρόλο από τους παραπάνω τους ανέθετες, θα ήταν περισσότερο εμπόδιο παρά βοήθεια. Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να τους βγάλεις από την αγωνιστική σου ζωή. Είναι μια ανακούφιση όταν κάποιος από τους γονείς σου βρίσκεται εκεί γύρω. Αλλά ο ρόλος τους πρέπει να είναι μόνο αυτός. Ανακούφιση και ψυχολογική υποστήριξη. Κάποιος να μιλάς μαζί του μακριά από την πίστα, κάποιος που θα σε βοηθήσει να χαλαρώσεις, κάποιος που μπορείς να κλάψεις στον ώμο του καμια φορά. Κάποιος που θα βοηθάει στα πρακτικά: να σε πηγαίνει στην πίστα, να σου οργανώνει τα ταξίδια, να σου μεταφέρει τις βαλίτσες. Μέσα στην πίστα δεν μπορούν να σε βοηθήσουν. Δες το και αλλιώς. Εσύ πας στη δουλειά τους να τους πεις πώς να την κάνουν πιο σωστά;
Υπάρχουν πολύ ωραία παραδείγματα σωστών γονιών. Ο Dek Crutchlow ο πατέρας του Cal είναι ένα από αυτά. Δίνει στο γιο του υποστήριξη και βοήθεια στα πρακτικά και είναι συνέχεια εκεί για να ελαφραίνει το κλίμα και να τον διασκεδάζει. Η μοναδική του ανάμειξη στην πίστα είναι να κρατάει το pit board στον Cal. Αυτό είναι αρκετό, και από αυτή τη θέση μπορεί να είναι 100 φορές πιο χρήσιμος από άλλους γονείς που ανακατεύονται σε όλα.
4. Χρειάζεσαι μια Καλή Ομάδα
Είσαι ταλαντούχος. Ξέρεις ότι είσαι γρήγορος. Δέχτηκες τη συμβουλή μου να είσαι σε καλή φυσική κατάσταση, να δουλεύεις σκληρά, να έχεις τη σωστή συμπεριφορά, να χρησιμοποιείς σωστά το μυαλό σου. Είσαι έτοιμος να κατακτήσεις τον κόσμο.
Δυστυχώς όμως έρχεσαι αντιμέτωπος με το μεγαλύτερο εμπόδιο. Τα paddocks είναι γεμάτο με ομάδες που στην καλύτερη περίπτωση είναι μέτριες και στην χειρότερη αγγίζουν τα όρια της ανικανότητας. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν είναι παθιασμένοι με τους αγώνες, αλλά το πάθος από μόνο του δεν είναι αρκετό.
Τι κάνουν λάθος; Δεν δουλεύουν συστηματικά, βασίζονται περισσότερο στο ένστικτο όταν προσπαθούν να ρυθμίσουν τη μοτοσυκλέτα παρά στα επιστημονικά δεδομένα. Δεν έχουν την εμπειρία να αναλύσουν τα δεδομένα και να τα χρησιμοποιήσουν σωστά.
Δεν έχουν το κατάλληλο προσωπικό για να κάνουν τη δουλειά που χρειάζεται. Δεν έχουν τις ικανότητες και την εμπειρία να προετοιμασουν στην παραμικρή λεπτομέρεια την μοτοσυκλέτα όπως το κάνουν τέλεια οι καλές ομάδες. Πάνω από όλα όμως δεν έχουν τα χρήματα για να το υποστηρίξουν.
Κατά πάσα πιθανότητα θα απευθυνθούν σε σένα για να λύσεις το θέμα. Θα σου πουν ότι πρέπει να βρεις εσύ χρήματα για να καβαλάς τη μοτοσυκλέτα σου. Αυτό είναι το διαπραγματευτικό σου όπλο: βρες ποιος είναι ο καλός μηχανικός, βρες ποιος είναι ο καλός αναλυτής δεδομένων, βρες ποιος είναι ο καλός επικεφαλής της ομάδας. Αν πληρώνεις για να καβαλάς τη μοτοσυκλέτα σου, θα αγοράσεις ό,τι καλύτερο μπορείς. Αυτό σημαίνει να έχεις τους κατάλληλους ανθρώπους δίπλα σου.
Πώς μπορείς να ξέρεις όμως ποιοι είναι οι καλύτεροι;
Σύγκρινε τα αποτελέσματα αθλητών που έχουν αλλάξει ομάδες. Εάν κάποιος αθλητής, ενώ ήταν στους τοπ 5 την προηγούμενη χρονιά, φέτος αγωνίζεται να μαζέψει βαθμούς, είναι πολύ πιθανό να φταίει η νέα ομάδα. Παρόμοια, αν πέρυσι πάλευε κάποιος για βαθμούς και φέτος ανεβαίνει στο βάθρο, ξέρεις ποια ομάδα είναι καλύτερη. Καμιά φορά μπορεί αυτό να μην έχει σχέση με την τεχνική κατάρτιση και την εμπειρία, μπορεί να μόνο θέμα κατανόησης του πώς να διαχειριστείς έναν αθλητή. Θες ένα παράδειγμα; Η πορεία του Mika Kallio από το 2014 στο 2015. Στην ομάδα VDS Racing είχε έναν υπεύθυνο που τον καταλάβαινε, ήξερε πότε να ακολουθήσει το feedback που του έδινε ο αθλητής και πότε να τον αποτρέψει από κάτι.
Στην Italtrans άκουγαν πάρα πολύ τον Kallio και τελικά χάθηκε κάτω από τις λεπτομέρειες οι οποίες νόμιζε ότι θα του εξασφαλίσουν την τελειότητα.
5. Πληρώνεις για να είσαι αναβάτης; Βεβαιώσου ότι παίρνεις πίσω την αξία των χρημάτων σου.
Θα σου ζητηθεί να πληρώσεις για να καβαλάς τη μοτοσυκλέτα σου εκτός αν έχεις βρει την κορυφαία ομάδα. Αυτό είναι μια δυσάρεστη πτυχή των αγώνων αλλά δεν είναι κάτι νέο. Παλιά αυτούς που πλήρωναν τους λέγαμε αλεξιπτωτιστές. Τώρα τους λέμε αγωνιζόμενους.
Όσο πιο δύσκολο είναι να μπεις στο motoGP τόσο περισσότερο ευγνώμων αισθάνεσαι για την ευκαιρία που σου δόθηκε. Ξεφορτώσου αυτό το συναίσθημα όσο το δυνατό γρηγορότερα. Η πραγματικότητα είναι ότι μια ομάδα που σου ζητάει να βάλεις χρήματα δεν είναι τόσο καλή σε κάτι: στο να βρίσκει χορηγούς. Και γιατί δεν βρίσκουν χορηγούς; Γιατί προφανώς δεν έχουν τους σωστούς ανθρώπους να προετοιμάσουν τους αναβάτες τους να φέρουν αποτελέσματα και έτσι να πουλήσουν το προϊόν που δεν είναι άλλο από τους αγώνες μοτοσυκλέτας σε υποψήφιους χορηγούς.
Εάν βάζεις χρήματα σε μια ομάδα, σημαίνει ότι είσαι πελάτης, πράγμα το οποίο με τη σειρά του σημαίνει ότι έχεις απαιτήσεις. Χρειάζεσαι διαβεβαιώσεις ότι υπάρχει καλός εξοπλισμός και καλοί άνθρωποι γύρω σου. Εαν στο τέλος πληρώνεις 300.ο00 ευρώ ή περισσότερα για μια θέση στη Moto3 ή στη Moto2, είναι πάρα πολλά χρήματα για να τερματίζεις 28ος κάθε εβδομάδα.
6. Δεν πρόκειται για σένα! Μην παίρνεις προσωπικά την κριτική.
Το μεγαλύτερο σοκ που αντιμετωπίζει κάποιος όταν πρωτομπαίνει στο motoGP είναι όταν επιστρέφει στα πιτς μετά την πρώτη του προπόνηση. Ξαφνικά τρία με τέσσερα άτομα έρχονται δίπλα σου φωνάζοντας, κρατώντας στυλό και ντοσιέ, έτοιμοι να σημειώσουν την κάθε σου λέξη. Αυτό μπορεί να είναι πάρα πολύ άβολο για σένα και να σε κάνει να αισθανθείς πάρα πολύ νευρικά. Κάποιοι αναβάτες δεν λένε τίποτα, από φόβο μήπως φανούν ανόητοι. Μην το κάνεις αυτό.
Όλοι αυτοί που σε περιτριγυρίζουν έχουν τον ίδιο σκοπό: να σε κάνουν να πας πιο γρήγορα από ολους τους άλλους. Μίλα ειλικρινά για το τι αισθάνεσαι πάνω στη μοτοσυκλέτα, για το τι πιστεύεις ότι ήταν αυτό που σε κράτησε πίσω, πες τι πήγε καλά με τη μοτοσυκλέτα και τι όχι. Να είσαι ειλικρινής και ανοιχτός με την κριτική στη μοτοσυκλέτα, αλλά από την άλλη πλευρά να είσαι έτοιμος να δεχτείς και εσύ κριτική. Μπορεί να τους πεις ότι η μοτοσυκλέτα είχε πολύ κακή συμπεριφορά σε μια στροφή και αυτοί να σου πουν ότι το πρόβλημα είσαι εσύ όχι αυτή. Μπορεί να σου ζητήσουν να φρενάρεις νωρίτερα, αργότερα, πιο βαθιά στη στροφή, να καθίσεις διαφορετικά πάνω στη μοτοσυκλέτα ή πολλά άλλα τέτοια πράγματα. Μην τα παίρνεις προσωπικά! Τα σχόλια δεν γίνονται με σκοπό να επιτεθούν σε εσένα προσωπικά. Όταν σου λένε να φρενάρεις πιο βαθιά σημαίνει ότι τα δεδομένα που έχουν δείχνουν ότι η συκεκριμένη στροφή θέλει μια συγκεκριμένη προσέγγιση.
Σου προσφέρουν λύσεις για να σε βοηθήσουν να πας πιο γρήγορα όχι για να σε χαρακτηρίσουν. Θέλεις από αυτούς να είναι ειλικρινείς όπως θέλουν κι αυτοί από σένα να είσαι ειλικρινής. Ο σκοπός είναι ένας για όλους σας: να γίνεις πιο γρήγορος.
7. Η μοτοσυκλέτα σου θα είναι πάντα χάλια!
Και τώρα το μεγαλύτερο μυστικό. Αυτό το σκουπίδι που μόλις οδήγησες, το οποίο δεν σου επέτρεψε να φρενάρεις εκεί που ήθελες, που δεν σε άφησε να πάρεις τη στροφή όπως εσύ ήθελες, είναι το καλύτερο που μπορείς να έχεις!
Πρέπει να συνηθίσεις στην ιδέα ότι αυτή η μοτοσυκλέτα που βρίσκεται ανάμεσα στα πόδια σου δεν θα είναι σχεδόν ποτέ τέλεια, κάποιες φορές μπορεί να μην είναι ούτε καν ιδιαίτερα καλή.
“Κι όλες αυτές οι φοβερές αγωνιστικές μοτοσυκλέτες που έχουν περάσει από τους αγώνες;” σε ακούω να ρωτάς. Η πικρή αλήθεια είναι ότι όλες τους ήταν χάλια! “Και αυτή η φοβερή Yamaha M1 που επικράτησε το 2015 με τον Rossi και τον Lorenzo;”
Ναι βέβαια ήταν καλή στις στροφές και την επιτάχυνση αλλά τα φρένα της ήταν αδύναμα και δεν σε άφηνε να πιέσεις μέσα στη στροφή.
“Και η Honda του Stoner και του Marquez;;;” Ναι βέβαια ήταν τέρας στα φρένα αλλά είχε μια απαίσια μετάδοση ισχύος και ήθελε τρομερή δύναμη να ελέγξεις τη μοτοσυκλέτα.
Και τώρα θα ρωτήσεις: και πώς ο Lorenzo, ο Rossi, ο Stoner και ο Marquez πήραν πρωταθλήματα; Όπως όλοι οι μεγάλοι πρωταθλητές πριν και μετά από αυτούς: έκλεισαν το στόμα τους και απλά καβάλησαν τη μοτοσυκλέτα τους! Κατάλαβαν ότι μπορεί να βελτιωθεί η μοτοσυκλέτα τους σε κάποια σημεία αλλά σε κάποια άλλα θα είχε απαίσια αίσθηση. Δούλεψαν με το οδηγικό τους στυλ, την προσέγγισή τους, την τεχνική τους για να βγάλουν το καλύτερο αποτέλεσμα από αυτό που έδινε το ίδιο το εργοστάσιο. Κατάλαβαν ποιες δυνατότητες της μοτοσυκλέτας έπρεπε να εκμεταλλευτούν και ποιες αδυναμίες να ελαχιστοποιήσουν.
Όταν ο Casey Stoner ήταν στην Ducati, έπρεπε να κανει “ακροβατικο” με τη μοτοσυκλέτα ωστε να ξεπεράσει την υποστροφή, να βρει έναν τρόπο να χάνει το μπροστινό και να το σώζει ίσα ίσα για να μενει ορθιος μέσα στην πίστα και να κερδίζει.
Στην ηλικία των 36 ο Valentino Rossi έπρεπε να μάθει ένα τελείως νέο οδηγικό στυλ, να διαχειρίζεται τη μοτοσυκλέτα του με τελείως διαφορετικό τρόπο από αυτόν που είχε ξεκινήσει. Παρατηρούσε τους νέους αναβάτες που είχαν αυτόν σαν στόχο και δούλεψε πολύ σκληρά για να βελτιώσει τα κόλπα που χρησιμοποιούσαν για να τον περάσουν. Αυτή είναι η ουσία.
Η μοτοσυκλέτα που θα σου δώσουν να οδηγήσεις θα είναι η καλύτερη που θα μπορούν να φτιάξουν για σένα, έχοντας λάβει υπόψη τους τη δική σου γνώμη.
Παρόλα αυτά, η αίσθηση που θα έχεις πολλές φορές θα είναι άσχημη, δεν θα κάνει αυτά που θέλεις και θα είναι χειρότερη από άλλες μοτοσυκλέτες μέσα στην πίστα. Πολλές φορές θα νομίζεις ότι θέλει να σε πετάξει κάτω, ότι θέλει να σε προδώσει. Αυτό που πρέπει να θυμάσαι είναι ότι δεν είναι μόνο η δική σου μοτοσυκλέτα χάλια. Όλοι οι άλλοι αναβάτες έχουν την ίδια αίσθηση. Και αυτοί ουρλιάζουν μέσα στο κράνος τους πόσο απαίσια είναι, πόσο δεν στρίβει, πόσο δεν φρενάρει πόσο δεν επιταχύνει. Και χρησιμοποιούν ακριβώς τα ίδια λόγια με σένα. Η μόνη διαφορά είναι η γλώσσα. Οι ομάδες τους, τους λένε ακριβώς τα ίδια: φρέναρε νωρίτερα εδώ, αργότερα εκεί. Άνοιξε το γκάζι εδώ, κλείστο εκεί. Μπορούμε να βελτιώσουμε στην 1 αλλά για την 3 δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα.
Μια τελευταία λέξη
Οι αγώνες μοτοσυκλέτας είναι ένα άθλημα μηχανικής. Το μηχάνημα με το οποίο αγωνίζεσαι είναι ένα κομμάτι-κλειδί της εξίσωσης. Αλλά το κλειδί κάθε αθλήματος είναι ο ανθρώπινος παράγοντας.
Η μοτοσυκλέτα είναι πολύ σημαντική αλλά όχι τόσο όσο οι άνθρωποι που σε περιστοιχίζουν και ο τρόπος που επικοινωνείς μαζί τους.
Εσύ θα κάνεις τη διαφορά μεταξύ επιτυχίας και αποτυχίας, με την προσέγγισή σου, με τη στάση σου, με την προσπάθεια που καταβάλλεις και με τον τρόπο που αντιμετωπίζεις τους γύρω σου. Δεν θα είναι εύκολο. Για την ακρίβεια θα είναι ό,τι πιο δύσκολο έχεις κάνει μέχρι τώρα σαν αναβάτης. Αλλά δεν είναι αδύνατο. Καλή τύχη! Θα χρειαστείς και λίγη από αυτήν.
Ένα άρθρο του David Emmett, το οποίο δημοσιεύτηκε στο site motomatters.com