Ο 16χρονος Ισπανός ήδη έχει καταφέρει να εντυπωσιάσει χάρη στο πρωτοποριακό οδηγικό του στυλ αλλά και την …παλιομοδίτικη στάση ζωής του.
Ένα άρθρο του Mat Oxley
Αυτή τη στιγμή, η πιο ηλίθια ερώτηση που μπορείς να κάνεις σε ένα άτομο που ασχολείται με τους αγώνες είναι αν ο Pedro Acosta είναι ο επόμενος Μarc Marrquez. Η πιθανότερη απάντηση που θα πάρεις είναι “έλα τωρα…” ή αν ρωτήσεις τον Quartararo θα σου πει: “Παιδιά ο Pedro είναι μόλις 16 ετών, απλά χρειάζεται να ευχαριστηθεί αυτό που κάνει τώρα χωρίς να σκέφτεται το μέλλον”.
Ο Quartararo είναι ίσως ο πιο κατάλληλος να απαντήσει σε αυτό το ερώτημα.Όταν εμφανίστηκε στα paddocks το 2015 ήδη τον αποκαλούσαν ως τον επόμενο Marquez. Παρόλα αυτά, μόλις το 2018 κατάφερε να έχει την πρώτη του νίκη σε grand prix.
Ο Acosta έχει κάπως διαφορετικό ξεκίνημα στην καριέρα του στο GP. Τρεις νίκες και μία δεύτερη θέση σε μόλις 4 αγώνες στο πρωτάθλημα. Κανείς άλλος, ούτε ο Rossi ούτε ο Mike Hailwood ούτε ο Kenny Roberts δεν έχει καταφέρει κάτι τέτοιο.
“Ο Pedro έχει κάτι διαφορετικό, δεν έχουμε ξαναδεί κάτι τέτοιο”, λέει ο Franco Morbidelli. “Είναι μόλις 16 χρόνων αλλά φαίνεται σαν κάποιος πάρα πολύ συγκεντρωμένος σε αυτό που κάνει, σαν κάποιος που δεν ήρθε για να παίξει”.
Ο λόγος που κάποιος έμπειρος στους αγώνες δεν θέλει να χαρακτηρίσει τον Acosta σαν τον επόμενο Marquez είναι απλά γιατί οι αγώνες δεν λειτουργούν έτσι. Ο Acosta είναι ακόμη παιδί, στο στάδιο της ωρίμανσης και πνευματικά αλλά και σωματικά. Κανείς δεν ξέρει ποια θα είναι η εξέλιξή του.
Σίγουρα έχει μία αύρα ιδιοφυίας γύρω του και το έχει αποδείξει με την έως τώρα παρουσία του στο πρωτάθλημα.
Ο manager του Acosta αυτή τη στιγμή είναι ο Aki Ajo, ιδιοκτήτης της ομάδας Red Bull KTM Ajo που από τα χέρια του έχουν περάσει όλοι: Márquez, Jack Miller, Brad Binder, Miguel Oliveira, Johann Zarco τα τελευταία χρόνια. Φέτος, εκτός από τον Acosta έχει τον Jaume Masia στην Moto3 και τους Remy Gardner και Raul Fernandez στη Moto2. Φυσικά, είναι και ο manager του Miller, νικητή του αγώνα της Jerez.
“Είναι δύσκολο να κάνεις συγκρίσεις γιατί ο καθένας έχει έναν διαφορετικό χαρακτήρα”, δήλωσε ο Ajo στην Jerez. “Φυσικά ο Pedro διαθέτει ένα τεράστιο ταλέντο, αλλά αυτό που μου αρέσει περισσότερο είναι η στάση ζωής του, είναι ανοιχτός και ήρεμος σαν χαρακτήρας. Σέβεται τους πάντες αλλά δεν αντιμετωπίζει κανέναν σαν θεό. Πιστεύει ότι όλοι οι πρωταθλητές είναι άνθρωποι και ότι αν κάνει τη δουλειά του σωστά θα μπορέσει κι αυτός να καταφέρει αυτά που κατάφεραν αυτοί”.
“Ο τρόπος που ελέγχει την μοτοσυκλέτα του, ειδικά το μπροστινό, είναι φοβερός. Έχει ένα εντελώς πρωτοποριακό οδηγικό στυλ, στους αγώνες η διαφορά τώρα γίνεται στην είσοδο της στροφής όχι στην έξοδο ή στην μέση της. Και αυτό είναι το νέο στυλ οδήγησης για όλες τις αγωνιστικές κατηγορίες.”
“Φυσικά πρέπει να είσαι πολύ δυνατός στα φρένα, αλλά το φρενάρισμα και η είσοδος στη στροφή είναι το κλειδί για όλα, για την ταχύτητα που θα έχεις στη στροφή, για την έξοδό σου από αυτήν, όλα! Το πώς ελέγχει ο Pedro την μοτοσυκλέτα του κατά την είσοδό του είναι απλά αξιοθαύμαστο και αυτό κάνει τη διαφορά.” “Πιστεύω ότι του βγαίνει φυσικά. Τον βλέπεις ότι “παίζει” πολύ με την μοτοσυκλέτα του.”
Δεν είναι όμως μόνο το οδηγικό του στυλ. Είναι περισσότερο ο χαρακτήρας και η στάση ζωής του που διαμορφώνουν αυτήν την τόσο ξεχωριστή εικόνα του.
Ο πατέρας του είναι ψαράς. Η οικογένειά του δεν είναι πλούσια. Για να τρέξει ο Pedro χρειάστηκε να τσοντάρουν χρήματα φίλοι και συγγενείς.
“Όταν πρωτοήρθε στην ομάδα μου είπε ‘Aki καταλαβαίνω πόσο τυχερός είμαι που βρίσκομαι εδώ και θα θυσιάσω τα πάντα για να μην χάσω αυτή την ευκαιρία.’ Είναι τρομερή στάση ζωής αυτή για ένα μικρό παιδί.
Από την άλλη πλευρά είναι “παλιομοδίτης” σε κάποια πράγματα. Δεν ασχολείται με τα social media όπως οι περισσότεροι συνομήλικοί του. Είναι δύσκολο να βρεις τέτοιους οδηγούς. Ο Remy και ο Jack έχουν επίσης παρόμοια στάση.

Ο Acosta γεννήθηκε τον Μάιο του 2004 και ο αγαπημένος του οδηγός είναι ο Kevin Schwantz. Ο μπαμπάς του ήταν φαν του Schwantz και έτσι ο μικρός πέρασε τα πρώτα του χρόνια βλέποντας περισσότερο αγώνες με τους Αμερικάνους στα 500 κυβικά παρά με τον Valentino Rossi.
Στο MotoGP θα μπορέσει να αγωνιστεί το 2023 όταν θα έχει κλείσει τα 18.
Ο Pecco Bagnaia πιστεύει ότι είναι πολύ νωρίς να κρίνουμε την πορεία του Acosta γιατί ακόμα έχει πολύ μικρή εμπειρία. “Για μένα”, λέει ο Bagnaia, “πρέπει να περάσει δύο χρόνια στις μικρές κατηγορίες γιατί η πίεση που υπάρχει στην μεγάλη κατηγορία μπορεί να σε κάνει να χάσεις τον δρόμο σου.”
Με άλλα λόγια, ας ρίξουμε λίγο τους τόνους, το παιδί έχει ακόμα μακρύ δρόμο μπροστά του.