Στην Αυστρία και την Ελβετία δεν αντέχουν το θόρυβο!

Ξέρω ότι είναι οδυνηρό, αλλά σκεφτείτε για μια στιγμή το 2020. Ενώ ο κόσμος περνούσε μια σαφώς περίεργη φάση, τόσο οι έμπειροι όσο και οι νέοι αναβάτες είδαν τις ιδιαίτερες χαρές της μοτοσυκλέτας με άλλο μάτι. Ανεξάρτητα από οτιδήποτε άλλο συνέβαινε, ξέραμε ότι θα μπορούσαμε να βγούμε έξω και να νιώσουμε για λίγο αγνή, καθαρή χαρά.

Στην Αυστρία, ωστόσο, συνέβη κάτι άλλο το 2020 που επηρέασε άμεσα τους οδηγούς. Από τις 10 Ιουνίου έως τις 31 Οκτωβρίου 2020, ορισμένοι αυστριακοί γραφικοί δρόμοι που είναι δημοφιλείς στους οδηγούς μοτοσυκλέτας έκλεισαν επίσημα για ορισμένες μοτοσυκλέτες. Το πρόβλημα, σύμφωνα με τις αυστριακές αρχές; Ο θόρυβος. Έτσι, σε αυτούς τους δρόμους απαγορεύτηκε η κυκλοφορία στις μοτοσυκλέτες που με επίπεδο θορύβου στο ρελαντί πάνω από 95 ντεσιμπέλ. Όπως ήταν φυσικό, τοπικές αλλά και εθνικές ομάδες μοτοσυκλετιστών αγωνίστηκαν εναντίον αυτής της νομοθεσίας.

Γιατί το αναφέρουμε αυτό τον Ιούνιο του 2021; Η Ελβετία, βρίσκεται στην διαδικασία να εφαρμόσει την ίδια νομοθεσία. Για την ακρίβεια, στην περίπτωση της Ελβετίας, οποιαδήποτε οχήματα με θόρυβο εξάτμισης άνω των 95 ντεσιμπέλ είναι στόχος για απαγόρευση.

Η Ελβετίδα βουλευτής Gabriela Suter εισήγαγε δύο ξεχωριστές πρωτοβουλίες τους τελευταίους μήνες σχετικά με αυτό το ζήτημα. Με τη μία επιδιώκει την απαγόρευση μοτοσυκλετών των οποίων ο θόρυβος ξεπερνά τα 95 ντεσιμπέλ, και με την δεύτερη ζητά την τοποθέτηση ηχητικών ραντάρ που θα βοηθήσουν στην επιβολή αυτής της απαγόρευσης. Τα ηχητικά ραντάρ θα λειτουργούν όπως οι κάμερες ταχύτητας, καταγράφοντας το όχημα που πέρασε εκπέμποντας θόρυβο άνω του ορίου.

Ωστόσο, στα μέσα Ιουνίου, η Suter απέσυρε και τις δύο αυτές προτάσεις. Οι ελβετικές ομάδες μοτοσυκλετιστών αρχικά ικανοποιήθηκαν μέχρι να πάρουν την επόμενη κρυάδα. Όπως είπε η Suter στην ελβετική ειδησεογραφική ιστοσελίδα 20 Minuten, ο λόγος που αποσύρθηκαν οι προτάσεις αυτές ήταν γιατί πρόκειται να συμεριληφθούν σε ένα ευρύτερο σχέδιο που περιλαμβάνει όχι μόνο μοτοσυκλέτες αλλά και αυτοκίνητα που κάνουν θόρυβο πάνω από 95 ντεσιμπέλ και το οποίο εκπονείται επί του παρόντος από την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Περιβάλλοντος και το Ομοσπονδιακό Γραφείο Οδικών Αρτηριών.

Αυτή η απαγόρευση ενδέχεται να μην εκδοθεί για ολόκληρη την Ελβετία, αλλά μόνο για ορισμένους δρόμους – όπως και στην Αυστρία, την οποία η Suter ανέφερε συγκεκριμένα ως παράδειγμα του πώς αυτή η ιδέα έχει ήδη δοκιμαστεί εκτός της Ελβετίας. Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι η Ελβετική Ομοσπονδία Μοτοσυκλετιστών αντιστέκεται. Αξίζει να σημειωθεί ότι τίποτα δεν έχει αποφασιστεί ακόμη, και όλα αυτά βρίσκονται ακόμη υπό (έντονη) συζήτηση. Θα υπάρξουν επιπρόσθετες συναντήσεις το καλοκαίρι του 2021, και σύμφωνα με την Motorrad, πιθανότατα οι αλλαγές θα τεθούν σε ισχύ στο τέλος του 2022.

Αν έχετε περάσει κάποιο καλοκαίρι σε κάποιο πολυσύχναστο μέρος και ακριβώς την ώρα που προσπαθούσατε να κοιμηθείτε πέρασε κάτω από το σπίτι μηχανάκι με κομμένη εξάτμιση, αυτή τη στιγμή μάλλον θα παρακαλάτε να έρθει και στην Ελλάδα αυτός ο νόμος. 

Και όπως είπε και η μεγάλη Άντζελα …ΔΕΝ ΦΩΝΑΖΟΥΜΕ

Απάντηση