Αν είστε ένας από αυτούς που απολαμβάνουν να βλέπουν ΜotoGP τότε είμαι σίγουρος ότι εκτός από την αδρεναλίνη, σας έχει παρασύρει και η λάμψη, η γοητεία και η φήμη που συνοδεύει τους οδηγούς αγώνων. Ωστόσο, έχετε αναρωτηθεί τι συμβαίνει πίσω από τα φώτα της διοργάνωσης αυτής και λειτουργεί σαν μία καλά λαδωμένη μηχανή;
Όσο ενθουσιασμό μου προκαλούν οι συναρπαστικοί αγώνες και η δυναμική των οδηγών του MotoGP άλλη τόση περιέργεια μου προκαλεί το τι συμβαίνει πίσω στα παρασκήνια. Τι ακριβώς χρειάζεται για να βεβαιωθεί κάποιος ότι μία μοτοσυκλέτα MotoGP θα λειτουργήσει ιδανικά για όλη τη διάρκεια του αγώνα; Το ιαπωνικό περιοδικό Ride Hi είχε την ευκαιρία να μιλήσει με τον δοκιμαστή HRC, Stefan Bradl για το τι συμβαίνει στα παρασκήνια, ειδικά όταν πρόκειται για τον καλύτερο συντονισμό των πολυπόθητων αυτών αγωνιστικών μηχανών.
Ο Stefan Bradl είναι Γερμανός που υπηρέτησε ως δοκιμαστικός οδηγός για την Ομάδα Repsol Honda και έχει, σε πολλές περιπτώσεις, αντικαταστήσει τον Marc Marquez, ιδιαίτερα στο τελευταίο μισό της σεζόν 2020 αλλά και στις αρχές του 2021, όταν ο Marquez ανέρρωνε από τον τραυματισμό που υπέστη τον Ιούλιο του περασμένου έτους. Στο άρθρο του Ride Hi, ο Bradl επισημαίνει κάποιες βασικές διαφορές μεταξύ των οδηγών MotoGP και των δοκιμαστών.
Όπως φαίνεται, ο ρόλος του δοκιμαστή οδηγού επισκιάζεται πολύ εύκολα από τον απόλυτο ενθουσιασμό που κυριαρχεί την ημέρα του αγώνα. Ωστόσο, ημέρες και εβδομάδες πριν από αυτόν τον αγώνα, ο δοκιμαστής έχει ήδη στρωθεί στην σκληρή δουλειά, όχι μόνο για να προσδιορίσει την συνολική απόδοση της μοτοσυκλέτας αλλά και να εξετάσει κάθε πτυχή που μπορεί να απαιτεί την παραμικρή ρύθμιση.
Ο Bradl επισημαίνει ότι το να είσαι δοκιμαστής οδηγός έχει περισσότερο σαν σκοπό το να διασφαλίσεις ότι η μοτοσυκλέτα είναι τέλεια ρυθμισμένη -από τα λάστιχα μέχρι τις αναρτήσεις και τα φρένα- για την ημέρα του αγώνα. “Είμαστε επικεντρωμένοι στα σημεία της μοτοσυκλέτας που πρέπει να τεστάρουμε αλλά φυσικά και το γυρολόγιο είναι εξίσου σημαντικό. Ουσιαστικά κάνουμε δύο πράγματα παράλληλα αλλά την εβδομάδα πριν τον αγώνα είμαστε εντελώς επικεντρωμένοι στο γυρολόγιο. Εϊναι πολύ σημαντικό. Απλά πρέπει να κάνεις κάποιες τροποποιήσεις στις ρυθμίσεις και στο hardware.”
Φυσικά βλέπουμε και διάσημα ονόματα στη θέση δοκιμαστών, όπως ο Jorge Lorenzo και ο Cal Crutchlow για την Yamaha, το 2020 και το 2021 αντίστοιχα.
Οι οδηγοί του MotoGP που βρίσκονται στο κέντρο της πιο διάσημης διοργάνωσης αγώνων μοτοσυκλέτας συνήθως έχουν το μεγαλύτερο μερίδιο δόξας. Ο συνηθισμένος θεατής του MotoGP θεωρεί δεδομένες και δεν λαμβάνει υπόψη του τις αμέτρητες ώρες προετοιμασίας πριν από κάθε αγώνα. Αυτό βέβαια με τίποτα δεν μειώνει την αξία και το εκπληκτικό ταλέντο που διαθέτουν οι οδηγοί αγώνων.
Πηγή: Rideapart.com