Προσοχή! Είναι καλοκαίρι και η θερμοκρασία ανεβαίνει πολύ

Οι ακραίες θερμοκρασίες δεν είναι καλές για τους μοτοσυκλετιστές. Δεν χρειάζεται επίσης να κάνει πολύ κρύο για να πάθει κάποιος υποθερμία. Όταν ξεκινάς για βόλτα μια κρύα ημέρα, το πρωινό αεράκι θα επιδεινώσει την κατάσταση. Γνωρίζουμε ότι όταν τρέχεις με 97 χιλιόμετρα/ώρα, σε 4,5 βαθμούς Κελσίου, η αίσθηση που έχεις στο πρόσωπο όταν σε χτυπάει ο αέρας είναι -4 βαθμοί Κελσίου. Πολλοί οδηγοί έχουν μια γενική ιδέα για το τι προκαλεί το κρύο και παίρνουν τα μέτρα τους. Όμως πόσα γνωρίζουμε για την ζέστη; 

Ένας γνωστός μου είπε την παρακάτω ιστορία που του είχε τύχει αρκετά χρόνια πριν. Οδηγούσε το αυτοκίνητο του από την Αδελαϊδα προς το Περθ. Στην διαδρομή αυτή συχνά η θερμοκρασία μπορεί να φτάσει τους 50 βαθμούς Κελσίου. Ξαφνικά, την ώρα που οδηγούσε παρατήρησε μια μοτοσυκλέτα μόνη της χωρίς αναβάτη, παρκαρισμένη στην άκρη του δρόμου. Ως μοτοσυκλετιστής και ο ίδιος, σταμάτησε να δει τι συμβαίνει. Το κλειδί ήταν πάνω στη μίζα και το κράνος στο έδαφος. Ψάχνοντας παρατήρησε κάποιες πατημασιές και αποφάσισε να τις ακολουθήσει. Καθώς προχωρούσε έβρισκε πεταμένα ρούχα εδώ και εκεί ώσπου τελικά είδε τον αναβάτη πεσμένο στο έδαφος, χωρίς τις αισθήσεις του, φορώντας μόνο τα εσώρουχα του. Τον κουβάλησε μέχρι το αυτοκίνητο του και σιγά σιγά τον συνέφερε δίνοντας του νερό. Όταν συνήλθε, τον ρώτησε τι είχε συμβεί και ο οδηγός του είπε ότι δεν θυμόταν καθόλου πώς βρέθηκε εκεί. 

Η εξήγηση ήταν απλή. Είχε πάθει θερμοπληξία, γεγονός που συμβαίνει όταν η θερμοκρασία του σώματος φτάνει στους 40 βαθμούς Κελσίου. Έχω πάθει και εγώ και σας πληροφορώ ότι είναι τρομερά δυσάρεστο. Σε ακραία κατάσταση, μπορεί να προκαλέσει σοβαρή βλάβη στον εγκέφαλο, την καρδιά, τα νεφρά και τους μύες ενώ μπορεί να αποβεί και μοιραία. Ευτυχώς ο άνθρωπος της ιστορίας μας διέφυγε τον κίνδυνο. 

Κάποιες συμβουλές από το site της Mayo Clinic σε περίπτωση πολύ μεγάλης ζέστης είναι οι ακόλουθες:

-Φορέστε ελαφρά ρούχα και όχι στενά. Τα παραπανίσια ρούχα ή τα ρούχα που έχουν πολύ στενή εφαρμογή δεν επιτρέπουν στο σώμα σας να ρίχνει τη θερμοκρασία. 

-Προστατευτείτε από τα ηλιακά εγκαύματα. Τα εγκαύματα από τον ήλιο επηρεάζουν την ικανότητα του σώματος να ρυθμίζει σωστά την θερμοκρασία του

-Πίνετε αρκετά υγρά. Μείνετε ενυδατωμένοι. 

-Αποφύγετε την κυκλοφορία τις πολύ ζεστές ώρες της ημέρας. 

Δεν είναι όλα τα υγρά κατάλληλα. Το αλκοόλ είναι διουρητικό και έτσι θα χάνετε περισσότερα υγρά από αυτά που παίρνετε. Ο καφές και το τσάι όπως και τα αναψυκτικά που έχουν ζάχαρη δεν είναι κατάλληλα, λόγω της διούρησης που προκαλούν και αυτά. Το νερό είναι το καλύτερο, ίσως με λίγο αλάτι αν ιδρώνετε πάρα πολύ. Οι απόψεις διίστανται για τα υγρά τύπου Monster ή τα ισοτονικά που πίνουν οι αθλητές. Το επίπεδο ενυδάτωσης μπορεί εύκολα να το ελέγξετε από το χρώμα των ούρων σας. Όσο πιο διαφανή και άοσμα τόσο καλύτερα ενυδατωμένοι είστε.

Η Mayo Clinic συστήνει να λάβετε τα μέτρα σας αμέσως μόλις παρατηρήσετε κάποια συμπτώματα όπως τα παρακάτω:

  • Δροσερό, υγρό δέρμα όταν είστε στη ζέστη.
  • Μεγάλη εφίδρωση.
  • Λιποθυμία
  • Ζάλη
  • Κόπωση.
  • Αδύναμος, γρήγορος παλμός.
  • Χαμηλή αρτηριακή πίεση.
  • Κράμπες στους μύες.

Θα πρόσθετα και την σύγχυση στα παραπάνω συμπτώματα. 

Ως μοτοσυκλετιστές είμαστε σχετικά απροστάτευτοι στην μεγάλη ζέστη, γι’ αυτό το καλύτερο είναι να μην οδηγούμε όταν έχει καύσωνα. Εάν αυτό δεν είναι δυνατό, φορέστε κάποιο γιλέκο δροσιάς από αυτά που κυκλοφορούν στο εμπόριο.

Μπορείτε επίσης να φορέσετε ένα βρεγμένο μπλουζάκι μέσα από τα ρούχα σας για να προκαλέσετε ψύξη μέσω της εξάτμισης. Επίσης μπορείτε να βρέξετε το εσωτερικό του κράνους σας. Λάβετε υπόψη ότι η υψηλή υγρασία θα μειώσει την αποτελεσματικότητα της εξάτμισης.

Έχω δει κάποια κράνη με …air-condition αλλά προς Θεού, τα περισσότερα ρούχα μοτοσυκλέτας έχουν εξαερισμό όπως και τα κράνη αλλά υπάρχει ένα όριο στο μέχρι πόσο μπορεί να βοηθήσει. Πάνω από μία συγκεκριμένη θερμοκρασία, η οποία μπορεί να διαφέρει από άτομο σε άτομο, η ροή του αέρα δεν θα σας δροσίζει πλέον. Σε αυτό το σημείο, το οποίο θα το καταλάβετε και δεν θα πρέπει να το αγνοήσετε, θα πρέπει να κλείσετε τον εξαερισμό, 

Ανεξάρτητα από οτιδήποτε άλλο, βεβαιωθείτε ότι ο σβέρκος σας δεν είναι εκτεθειμένος απευθείας στον ήλιο. Εγώ προσωπικά έχω πάθει θερμοπληξία εξαιτίας αυτού. 

Σας αφήνω με μία σκηνή που έζησα σε ένα βενζινάδικο κατά τη διάρκεια ενός καύσωνα. Την ώρα που, στάζοντας από ιδρώτα ανέβηκα στην μοτοσυκλέτα μου, ο οδηγός ενός αυτοκινήτου, εκεί δίπλα, έχοντας το aircondition στο φουλ μου είπε. “Πω πω φίλε θα πρέπει να είναι τέλειο να οδηγείς μοτοσυκλέτα με τέτοια ζέστη”. “Ναι, βέβαια”, του απάντησα ελπίζοντας ότι δεν έχει παρατηρήσει τον ατμό που έβγαινε από την πλάτη του μπουφάν μου. 

Του The Bear από το advrider.com 

Απάντηση