Η επιστροφή του Pedrosa μετά από 995 μέρες: “Δεν ξέρω αν θα μου κάνουν κλικ οι αγώνες”

Ένα άρθρο του Mat Oxley στο www.motorsportmagazine.com

Γιατί ο Dani Pedrosa θα αγωνιστεί τον επόμενο μήνα στο Red Bull Ring; Η απόφαση αυτή εξηγείται καλύτερα με ένα στρατιωτικό παράδειγμα. Ο  Στρατηγός  Helmuth von Moltke ο Πρεσβύτερος, οδήγησε τους Πρώσους σε πολυάριθμες μάχες στα τέλη του 19ου αιώνα. (Κάποιοι αποδίδουν αυτό που συνέβη στο πρώτο μισό του επόμενου αιώνα την ακατανίκητη επιθυμία των Πρώσων για πόλεμο). Ο Von Moltke έχει μείνει στην ιστορία γι’ αυτήν την φράση: “Κανένα σχέδιο επιχειρήσεων δεν ακολουθείται με βεβαιότητα μετά ​​από την πρώτη αναμέτρηση με τον εχθρό.” Ή για να το πούμε πιο απλά: “Κανένα σχέδιο δεν επιβιώνει μετά την πρώτη επαφή με τον εχθρό.”

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η Pedrosa θα αγωνιστεί με το RC16 της KTM στο Red Bull Ring στις 8 Αυγούστου, γιατί ανεξάρτητα από το πόσες προσομοιώσεις αγώνων κάνεις με μια μοτοσυκλέτα MotoGP, τίποτα δεν συγκρίνεται με τον πραγματικό αγώνα. Είναι σαν να συγκρίνεις στρατιωτικά σχέδια με την πραγματική μάχη. Μπορείς να προσποιηθείς ότι πολεμάς αλλά η πραγματικότητα είναι τελείως διαφορετική από αυτό που πίστευες. 

Πριν από την προσομοίωση μάχης δεν υποφέρεις από την πίεση και το άγχος που εκτοξεύουν στα ύψη τους καρδιακούς παλμούς και την αδρεναλίνη πριν από έναν αγώνα, ο οποίος έχει τεράστια επίδραση στην ψυχική σου κατάσταση. 

Κατά τη διάρκεια μίας προσομοίωσης αγώνα είσαι μόνος, άρα είσαι πιο χαλαρός και σε καλύτερη θέση να επιλέξεις τις γραμμές σου και να επικεντρωθείς στην οδήγηση. Στον αγώνα, όταν σβήσουν τα φώτα έρχεσαι για πρώτη φορά σε επαφή με τον “εχθρό” και μέχρι την πρώτη στροφή όλα τα σχέδια χάνονται μέσα σε ένα χάος σωμάτων που συγκρούονται μεταξύ τους. Στον αγώνα χρειάζεσαι την μοτοσυκλέτα σου για να κάνεις διαφορετικά πράγματα. Όταν ένας άλλος οδηγός σου παίρνει το κομμάτι της πίστας που θεωρούσες δικό σου αλλάζεις αμέσως το πλάνο σου και η μοτοσυκλέτα σου πρέπει να ανταποκριθεί σε αυτό. Αναγκάζεις την μοτοσυκλέτα να κάνει την μία στιγμή ένα πράγμα και μετά από ένα μιλισεκόντ κάτι διαφορετικό. Φαντάσου ότι την ώρα που οδηγείς κάποιος μπαίνει μπροστά σου και πρέπει να φρενάρεις απότομα και να οδηγήσεις την μοτοσυκλέτα σου έξω από την ζώνη κινδύνου. Κάποιες μοτοσυκλέτες τα καταφέρνουν καλύτερα σε τέτοιες καταστάσεις από κάποιες άλλες. 

‘Όταν είσαι εσύ αυτός που κάνει την επίθεση, μπορεί να φρενάρεις σε άλλο σημείο από αυτό που ήθελες στην προσπάθεια να περάσεις τον αντίπαλο, ξέροντας ότι θα είσαι λίγο εκτός φόρμας όταν φτάσεις στην επόμενη στροφή αλλά η μοτοσυκλέτα πρέπει να σε βοηθήσει να ξεπεράσεις αυτό το πρόβλημα. Το πώς ανταποκρίνεται μία μοτοσυκλέτα MotoGP είναι πολύ σημαντικό γιατί η τεράστια θερμότητα που παράγει κάθε κινητήρας αυξάνει τη θερμοκρασία και την πίεση στο μπροστινό ελαστικό, με τρομερές επιπτώσεις στη στροφή και το κράτημα. Ο οδηγός πρέπει να βρει έναν τρόπο να το αντιμετωπίσει αυτό. 

Η επιπλέον πίεση του αγώνα κάνει την οδήγηση σωματικά και διανοητικά πολύ πιο απαιτητική, οπότε η μοτοσυκλέτα πρέπει να είναι “φίλη” σου αλλιώς το μυαλό σου και οι μύες θα γίνουν σούπα και οι χρόνοι θα καταρρεύσουν. Οι μηχανικοί είναι αυτοί που σχεδιάζουν την μοτοσυκλέτα για να έχει όλη αυτή την ευελιξία.

Φυσικά το MotoGP δεν είναι μόνο αγώνας. Οι δοκιμές είναι τρομερά σημαντικές. Τα ελεύθερα δοκιμαστικά θα παίξουν τρομερό ρόλο τι θέση θα έχεις στα χρονομετρημένα και αυτό θα παίξει τεράστιο ρόλο στην θέση από την οποία θα ξεκινήσεις την Κυριακή. 

Αυτό που θα προσπαθήσω είναι να δοκιμάσω την μοτοσυκλέτα σε συνθήκες αγώνα, και να προσπαθήσω να καταλάβω πώς λειτουργούν οι στρατηγικές του αγώνα στις δοκιμές FP3 και στις χρονομετρημένες, τι γίνεται στην εκκίνηση και άλλα τεχνικά θέματα που τα καταλαβαίνεις όταν οδηγείς με άλλους στην πίστα. 

Πώς θα τα πάει ο Pedrosa; Ο 35χρονος πρώην πρωταθλητής στα 125 και 250 κ.εκ. έχει να αγωνιστεί από τον Νοέμβριο του 2018, όπου έκανε τον τελευταίο του αγώνα με την Honda στην Βαλένθια. Τότε είχε τερματίσει 5ος στο βρεγμένο, στην ίδια θέση που είχε τερματίσει στον προηγούμενο αγώνα στην Sepang, στο στεγνό. 

Ο Pedrosa στην Jerez, το 2017 στο δρόμο για την νίκη

Ο επόμενος αγώνας θα είναι ο πρώτος του μετά από 995 μέρες. Είναι αρκετό διάστημα για να μπορέσεις να διατηρήσεις το “ένστικτο του δολοφόνου” αλλά δεν μπορείς να είσαι σίγουρος για τίποτα γιατί όλοι οι οδηγοί αντιδρούν διαφορετικά σε αυτές τις συνθήκες. Κάποιοι οδηγοί είναι τρομερά γρήγοροι όταν επιστρέφουν, κάποιοι άλλοι όχι. 

“Είναι δύσκολο να πω, δεν ξέρω αν θα μου κάνει κλικ το κλίμα των αγώνων.”

Η τελευταία φορά που ο Pedrosa οδήγησε με τους υπόλοιπους οδηγούς του MotoGP ήταν στο Κατάρ τον Μάρτιο. Στα πρώτα δοκιμαστικά τερμάτισε 2,5 δευτερόλεπτα πίσω από τον Quartararo. Στα δεύτερα η διαφορά ήταν στα 3.4 δευτερόλεπτα. Φυσικά μπορεί να μην είχε πίεσει τόσο πολύ για χρόνους τότε και σίγουρα θα είναι πιο γρήγορος στο Red Bull Ring. 

Φέτος η μέση διαφορά μεταξύ του πρώτου και του 15ου οδηγού είναι μόλις 1.2 δευτερόλεπτα. Αυτό δεν είναι πίεση για τον Pedrosa. Θα κάνει τον αγώνα για να μάθει, όχι για να αποκτήσει εμμονή με το αποτέλεσμα. Και η ομάδα Red Bull KTM δεν δείχνει να ανησυχεί για την θέση που θα τερματίσει. Ο επικεφαλής της ομάδας Mike Leitner λέει: “Οι προσδοκίες μας είναι ότι ο Pedrosa μπορεί να κρίνει τα δυνατά και όχι τόσο δυνατά στοιχεία του πακέτου μας και να αποκτήσει μία καλή ένδειξη του τι θα κάνει μελλοντικά ως δοκιμαστικός οδηγός.”

Η KTM έχει ήδη υποβάλει αίτηση για ένα δεύτερο wild card για τον Pedrosa, ανάλογα με τα οφέλη του πρώτου Σαββατοκύριακου. Δεν υπάρχει καμία δήλωση αν η δεύτερη συμμετοχή θα είναι στο Silverstone, στην Aragon ή στο Misano.  

Απάντηση