Μπορεί να ήταν αναμενόμενο αλλά οι προβλέψεις για το “μετά” ήταν ανέκαθεν επικίνδυνες. Με τον ίδιο τρόπο που η λαμπερή καριέρα του Rossi μεταμόρφωσε το MotoGP, η απόσυρσή του επηρεάζει τους πάντες και τα πάντα στους αγώνες.
Οι οπαδοί του είναι αυτοί που επηρεάζονται περισσότερο. Και η Dorna.
Οι δύο όψεις του ίδιου νομίσματος. Έχουν περάσει 24 χρόνια από τον πρώτο του τίλο και 12 από τον τελευταίο αλλά ο κίτρινος στρατός του δεν έχει μειωθεί καθόλου. Αν μη τι άλλο, το αντίστροφο. Κανείς από τους διαδόχους των τίτλων του, όσο κι αν προσπαθήσει δεν θα μπορέσει να “κυβερνήσει” όσο αυτός την κερκίδα του, ούτε καν ο Marc Marquez.
Οι συμμετοχές των θεατών και τα νούμερα τηλεθέασης αυξήθηκαν για τον Rossi ακόμη και όταν τα αποτελέσματα δεν ήταν τόσο καλά. Η Dorna θα πιεστεί πολύ στο να απορροφήσει την απουσία του.
Η ερώτηση έχει τεθεί πολλάκις: Τι θα συμβεί όταν φύγει ο Rossi; Τώρα θα το ανακαλύψουμε.
Ο αντίκτυπος στους άλλους οδηγούς είναι επίσης τεράστιος.
Έχουν περάσει χρόνια από τότε που ήταν ο μοναδικός στόχος- ο άνθρωπος που όλοι έπρεπε να νικήσουν. Αλλά η επιρροή είναι ακόμη πιο βαθιά. Η απόσυρσή του αποσταθεροποιεί μία ήδη αβέβαιη αγορά. Καταρχάς, μετά την νίκη του 23χρονου Jorge Martin επισφραγίζεται πλέον η αλλαγή φρουράς. Η νέα γενιά αναλαμβάνει τα ηνία. Το MotoGP είναι πια υπόθεση των νέων.
Η Yamaha είναι πλέον υποχρεωμένη να πάρει δύο αντικαταστάτες, και όχι έναν, για τον Vinales. Η νέα ομάδα VR46 Ducati δεν έχει αφεντικό και οδηγό παράλληλα. Αυτό εγείρει και ερωτήματα σχετικά με την αναμενόμενη χορηγία της Aramco. Κάποιες φήμες λένε ότι αυτό εξαρτάται από το αν θα είναι ο Rossi στη σέλα. Το πώς θα το διαπραγματευτεί αυτό, μένει να το ανακαλύψουμε.
Άμεση ανταπόκριση στην αναταραχή είχαμε από την KTM, η οποία αναγκάστηκε μέσα σε δύο μέρες να κάνει μία πρόωρη ανακοίνωση ότι ο Raul Fernandez θα αγωνίζεται μαζί τον Remy Gardner στην δορυφορική Tech 3 MotoGP την επόμενη σεζόν.
Η ξαφνική αυτή αποκάλυψη αιφνιδίασε υπάρχοντες δορυφορικούς οδηγούς όπως τον Petrucci και τον Lecuona που έμαθαν την πιθανή …ανεργία τους από τα μέσα ενημέρωσης. Ο Pit Beirer δήλωσε στην Dorna TV ότι άλλαξαν τα σχέδιά του, γιατί “άλλα εργοστάσια” (με άλλα λόγια η Yamaha) προσπάθησαν να προσεγγίσουν τον Fernandez. Έντονες φήμες αναφέρουν ότι η διεύθυνση της ομάδας εθεάθη σε δείπνο με εκπροσώπους της Yamaha σε εστιατόρια κοντά στην πίστα της Αυστρίας.
Αυτό σαφώς θα ήταν απαράδεκτο.
Η Yamaha αναμενόταν να προωθήσει τον Franco Morbidelli από την δορυφορική στην εργοστασιακή ομάδα το επόμενο έτος αλλά πού θα βρει αντικαταστάτες για αυτόν και τον Valentino; Με τους Gerloff και Razgatlioglu να έχουν ήδη υπογράψει την παραμονή τους στα superbikes, θα πρέπει να αναζητήσουν οδηγούς στην Moto2.
Οι δύο πρώτοι του πρωταθλήματος, Gardner και Fernandez και τρεις από τους υπόλοιπους έξι, Bezzecchi, Di Giannantonio και Canet έχουν ήδη κλείσει, πράγμα που αφήνει υποψήφιο τον, όχι πολλά υποσχόμενο, Sam Lowes. Ο 23χρονος Augusto Fernandez (όγδοος στην κατάταξη) μπορεί να ήταν μία λύση, αλλά ο πιο πολλά υποσχόμενος Ai Ogura (ένατος στην κατάταξη) έχει ήδη συμφωνήσει με την Honda.
Περιέργως, κανείς δεν έχει προτείνει ως τώρα τον Cameron Beaubier που τα πήγε καλά ως Moto2 rookie, κερδίζοντας πέντε αμερικανικά πρωταθλήματα με την στολή της Yamaha.
Παρόλα αυτά, υπάρχουν αναφορές ότι ο Μαλαισιανός χορηγός μπορεί να αποφασίσει να εγκαταλείψει το όλο εγχείρημα. Την εβδομάδα μεταξύ των αυστριακών αγώνων, έγινε ξεκάθαρο ότι σκέφτονται να εγκαταλείψουν πλήρως την Moto2 και την Moto3 και μένει να αποφασίσουν τι θα κάνουν με τη μεγάλη κατηγορία, αφήνοντας την Yamaha να αναζητά νέο χορηγό και οδηγούς.
Η Aprilia αναμένεται να πάρει τον Vinales, αφήνοντας τον σημερινό δοκιμαστή της, Andrea Dovizioso, στην αναζήτηση. Αλλά και αυτός δεν αποτελεί “τροφή” για δορυφορική ομάδα.
Πώς επηρεάζεται όμως ο ίδιος ο Rossi;
Παρέμεινε εξαιρετικά ψύχραιμος στην συνέντευξη Τύπου αλλά το κενό στη ζωή του θα είναι πολύ δύσκολο να καλυφθεί. Η νέα του MotoGP ομάδα θα βοηθήσει, η Ακαδημία VR46 επίσης, αν και το μεγάλο του ενδιαφέρον είναι να οδηγεί με νέους για να τον κρατάνε σε εγρήγορση οδηγικά. Θα θελήσει λοιπόν να παραμείνει ως κυρίαρχη φιγούρα στα paddocks;
“Δεν αγωνίζεσαι για την διασκέδαση”, είπε στην ανακοίνωσή του. “Αγωνίζεσαι για τα αποτελέσματα. Για την νίκη.” Αυτό πρέπει να έκανε πιο εύκολη την απόφαση να αποσυρθεί από τους αγώνες μοτοσυκλέτας και να μεταπηδήσει στους αγώνες αυτοκινήτου, μάλλον με σπορ GT2. “Όχι στο ίδιο επίπεδο”, πρόσθεσε. Ας περιμένουμε και θα δούμε και γι’ αυτό.
Ένα άρθρο του Michael Scott στο cyclenews.com