Οι δέκα μεγαλύτεροι κατασκευαστές μοτοσυκλετών του κόσμου όσον αφορά στον αριθμό πωλήσεων δεν είναι ακριβώς αυτοί που νομίζαμε.
Τα νούμερα (που έδωσε η Motorcycles Data) περιλαμβάνουν μοτοσυκλέτες, σκούτερ και τρίτροχα αλλά όχι ATV και παρόμοια οχήματα, πράγμα το οποίο θα άλλαζε την κατάταξη.
10 – Italika [0.9 εκατομμύρια πωλήσεις]
Δεν θα σας κατηγορήσουμε αν δεν έχετε ακούσει ποτέ αυτή την εταιρεία. Η μεξικάνικη ετaιρεία Italika είναι μία μεγάλη δύναμη στην Κεντρική Αμερική και από τότε που ιδρύθηκε, το 2004, έχει γνωρίσει μια εκπληκτικά μεγάλη άνοδο.
Μοτοσυκλέτες χαμηλών κυβικών, κόστους και συντήρησης, δεν ξεπερνούν τα 250 κυβικά αλλά είναι πρωτότυπες παραγωγές που έχουν γνωρίσει τεράστια επιτυχία στο Μεξικό, την Γουατεμάλα, το Περού, τη Βραζιλία, την Κόστα Ρίκα, την Ονδούρα και τον Παναμά. Φήμες λένε ότι η εταιρεία ετοιμάζεται να λανσάρει μία αγωνιστική μοτοσυκλέτα 650 κ.εκ.
9 – NIU [1.0 εκατομμύρια πωλήσεις]
Ο πρώτος αποκλειστικά ηλεκτρικός κατασκευαστής στη δεκάδα, η NIU, έχει κάνει τεράστια βήματα τους τελευταίους 12 μήνες. Έχοντας δει μεγάλη επιτυχία στην πατρίδα της, την Κίνα, η τεράστια ανάπτυξη της NIU μέσα στο 2021 (76%), βοηθήθηκε από την αυξανόμενη στροφή στα ηλεκτρικά σκούτερ στην Ασία και την αυξανόμενη δημοτικότητα παρόμοιων μοντέλων στην Ευρώπη, όπου ανταγωνίζεται την Vmoto Super Soco.
8 – Haojue [1.37 εκατομμύρια πωλήσεις]
Η κινέζική Haojue θα ήταν πιο ψηλά στη λίστα αν λαμβάνονταν υπόψη τα διάφορα μοντέλα που λανσάρει στις αναπτυσσόμενες αγορές με άδεια από την Suzuki.
Αλλά και μόνη της, η εταιρεία επιτυγχάνει εντυπωσιακούς αριθμούς πωλήσεων με την γκάμα μοντέλων χαμηλών κυβικών που διατίθενται σε χαμηλές τιμές. Δεν είναι ιδιαίτερα εξελιγμένα αλλά αυτό δεν είναι κάτι που αναζητούν πολλοί από τους αγοραστές στις διάφορες αγορές.
7 – Suzuki [1.7 εκατομμύρια πωλήσεις]
Μετά από μία περίοδο ύφεσης, η Suzuki ανακάμπτει ξανά στους πίνακες πωλήσεων με μεγάλη αύξηση 38% στις πωλήσεις των μοντέλων της το 2021. Ιδιαίτερα κρίσιμο είναι το αποτύπωμα μαμούθ της στην ινδική αγορά.
6 – TVS Motors [2.4 εκατομμύρια πωλήσεις]
Μπορεί να μην είχατε ακούσει για την TVS Motors πριν επιστρατευθεί για να σώσει την Norton Motorcycles από την κατάρρευση αλλά τα νούμερα δείχνουν ότι πρόκειται για πολύ μεγάλο παίκτη. Είναι ο τρίτος Ινδός κατασκευαστής με τις περισσότερες πωλήσεις, ο οποίος αντιπροσωπεύει την συντριπτική πλειοψηφία των 2,4 εκατομμυρίων πωλήσεων το 2021, σημειώνοντας άνοδο λίγο πάνω από 3%.
5 – Bajaj [2.6 εκατομμύρια πωλήσεις]
Άλλο ένα όχι και τόσο γνωστό όνομα στη Δύση, αλλά μία δύναμη στην Ασία. Αξίζει να γνωρίζει κάποιος αυτό το όνομα σε οποιαδήποτε περίπτωση. Πρώην σημαντικός μέτοχος της Kawasaki, η Bajaj προχωρά στην άντληση χρημάτων στον Όμιλο Pierer, υπεύθυνο για την ΚΤΜ, ο οποίος σε αντάλλαγμα χρησιμοποιεί τις χαμηλού κόστους εγκαταστάσεις παραγωγής της εταιρείας.
Παρόμοια, η Bajaj θα είναι ο κατασκευαστής πίσω από την πολυαναμενόμενη νέα γκάμα προσιτών μοτοσυκλετών της Triumph.
4 – Yamaha [4.1 εκατομμύρια πωλήσεις]
Αν και οι πωλήσεις της είναι λίγες μπροστά σε αυτές της μεγάλου της αντιπάλου, Honda, η Yamaha εξακολουθεί να έχει κάποια εντυπωσιακά αποτελέσματα από χρόνο σε χρόνο.
Οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 13,5% το 2021.
3 – Hero [5.1 εκατομμύρια πωλήσεις]
Ο μεγαλύτερος Ινδός κατασκευαστής στον κόσμο είναι η μοναδική εταιρεία εντός της δεκάδας που δεν σημείωσε αύξηση πωλήσεων το 2021. Ωστόσο πέρσι πούλησε 5,1 εκατομμύρια μοτοσυκλέτες και σκούτερ ενώ ο αριθμός θα ήταν πολύ μεγαλύτερος αν συμπεριλαμβάνονταν τα rickshaw και τα εμπορικά μοντέλα.
2 – Yadea [6.1 εκατομμύρια πωλήσεις]
Και τώρα η μεγάλη έκπληξη. Μπορεί η γκάμα της να είναι ηλεκτρικά και να παράγει μόνο σκούτερ αλλά η Yadea έχει εκτοξευθεί στα charts πωλήσεων τα τελευταία χρόνια για να κατέχει την δεύτερη θέση συνολικά το 2021. Ενώ είναι ελάχιστα γνωστή στην Ευρώπη, η Yadea είναι ο ηγέτης στον τεράστιο χώρο της κινεζικής αγοράς τα τελευταία χρόνια.
Ακόμα και ο Vin Diesel έχει ένα τέτοιο…
1 – Honda [16.8 εκατομμύρια πωλήσεις]
Καμία έκπληξη για το νούμερο ένα της λίστας. Η Honda παραμένει ο μεγαλύτερος κατασκευαστής στον κόσμο. Παρόλο που τα νούμερα για το 2021 δεν έχουν φτάσει στα νούμερα προ κόβιντ, η Honda επανήλθε με μία αύξηση 12% στις πωλήσεις της, πράγμα που της εξασφαλίζει ένα αξιοσημείωτο μερίδιο αγοράς 28,5% παγκοσμίως.